حراست وزارت ورزش و برگزاری همایش سلامت هشدار به همکاران دندان‌پزشک نسبت به سرنوشت دندان‌پزشکی کشور حساس باشیم!

حراست وزارت ورزش و برگزاری همایش سلامت

هشدار به همکاران دندان‌پزشک

نسبت به سرنوشت دندان‌پزشکی کشور حساس باشیم!

همایش سلامت یک نگاه ویژه در سیاست‌گذاری حوزه کلان سلامت دهان داشته است. همین یک جمله که شاید خیلی ها نسبت به آن بی توجه باشند، انگار آب در خوابگه مورچگان جاری می کند. در برگزاری این همایش عده ای از کارگزاران دولت ما را متهم کردند که می خواهید در مقابل پروژه طرح تحول سلامت دهان دولت موضع گیری کنید و یک عده ای ما را متهم کردند که برای کاهش فشار بر انجمن دندان پزشکان عمومی ایران می خواهید از همایش سلامت دهان، استفاده کنید.
دو گروه کاملاً متضاد از دو جناح به ما فشار آوردند. فشار گروهی از کارگزاران دولتی از بالا و دندان پزشکان خاص از پایین. فشار از بالا ، اداره سلامت دهان و دندان و دندان پزشکان دولتی را از حضور در همایش علمی منع کردند که موفق شدند و گروه دوم دندان پزشکان آزاد و هیات علمی و … را تحت فشار قرار دادند که مانع از حضورشان شوندو موفق نشدند.
به نمونه هائی اشاره می کنیم: دکتر قاسم صادقی دندان پزشک رئیس امور درمان های دندان پزشکی وزارت بهداشت!!! که مأمور اجرای دستورات ابلاغ شده بر علیه انجمن دندان پزشکان عمومی ایران بود ایشان عضو شورای سردبیری خبرنامه انجمن دندان پزشکی ایران (در زمان ریاست دکتر تاجرنیا) نیز هست. وی با ارسال نامه به اداره اماکن از سوی خودش و بعد تحمیل به حراست وزارت بهداشت جهت ممانعت از برگزاری همایش اقدام کرد که خوشبختانه اقدامات شان به نتیجه نرسید و همایش سلامت با موفقیت برگزار شد.
حالا، یک اتفاق جالب! این را در تاریخ دندانپزشکی باید نوشت! که یک جناح دندانپزشک به ظاهر اصلاح طلب چه می کنند؟ همیشه توصیه شده که نه افراد سیاسی در حکومت در یک انجمن باید مصدر کار باشند و نه افراد دولتی! و مصیبت موقعی است که فرد دولتی، هم جناحی و هم سیاسی، حاکم یک انجمن شوند و برعلیه یک انجمن دیگر بسیج شوند، نتیجه همین می شود که می بینید!
اما واقعه: روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۷ حدود ساعت ۲ بعدازظهر رئیس حراست هتل المپیک از قول مدیرعامل هتل به رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اعلام کرد که حراست وزارت ورزش! تماس گرفته و اعلام کرده است همایش سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران فاقد مجوز علمی است و این انجمن حق برگزاری ندارد. عجب هماهنگی تاریخی و غیرقابل تصوری! چهارشنبه ۲۷/۴/۹۷ روز اول همایش برگزار شده بود پس از فردا باید تعطیل می شد!!! حراست ورزش! مجوز علمی!
بهرحال ما هم مثل همه مردم این مملکت به دفاع پرداختیم و با مسئولان وزارت کشور تماس گرفتیم و ایشان شروع به رایزنی کردند. از معاونین، استانداری و فرمانداری با تعجب به این موضوعات می نگریستند. چگونه می شود که در همایش سلامت که روز اول آن اجرا شده و مشخص شده است در حوزه کاملاً متکی بر سلامت دهان برگزار می شود، اینقدر اعمال نظر می شود.
رایزنی به عصر آن روز رسید. مدیرعامل هتل المپیک کتباً نامه نوشت و با رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ملاقات کرده و اظهار داشتند: که فردا صبح درب سالن ها را پلمپ می کنند و اجازه ورود نمی دهند. این دستور حراست وزارت ورزش باید اجرا کنم.
بهرحال با حراست وزارت ورزش از کانال های مختلف صحبت شد و اسناد و مدارک مجوز فاکس شد. ولی سوال ما این بود که حراست وزارت ورزش چه ربطی به همایش سلامت یک انجمن علمی دارد؟ گفتند که چون هتل المپیک از مجموعه ورزشگاه آزادی است و این ها زیرنظر وزارت ورزش است و طی یک قرارداد هتل در اجازه به مسئولان فعلی هتل المپیک می باشد از قوانین حراست ورزش تبعیت می کند!
شما فکر کنید که این مغزهای متفکر که ریشه شان دریک انجمن، کمیسیون وزارت خانه و اداره کل آموزش مداوم هستند از صدتا وزیر و وکیل لابی شان قوی تر است و اصلاً وزیر بهداشت در این وزارتخانه این جا کاره ای نیست! چه طور بفکرشان رسیده که از حراست وزارت بهداشت به حراست وزارت ورزش نامه بزنند که جلوی همایش سلامت را بگیرند!؟
بهرحال مسئولان حراست وزارت ورزش در رایزنی با مدیران هتل المپیک بسیار موثر ایستادند که به نفع وزارت ورزش شد و مسئولان وزارت کشور که با تکیه موکد بر اختیارات قانونی و حمایت از انجمنی صنفی که دارای مجوز فعالیت از سوی وزارت کشور بوده است و دوستان حامی انجمن به این نتیجه رسیدند که همایش سلامت دهان برگزار گردد و برگزار شد.
فقط ببیند که برای حذف انجمن دندانپزشکان عمومی ایران چه می کنند! نسبت به سرنوشت صنفی خودمان حساس باشیم… بقیه داستان برای روزهای دیگر!

دیدگاهها بسته شده است.