براساس یک رسالت ملی، وزیر بهداشت باید به همایش سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران می آمد! همایش سلامت با درخشش حدود یکصد نفر از سخنرانان و مدیران برجسته برای اولین بار در حوزه سلامت دهان برگزار شد.

براساس یک رسالت ملی، وزیر بهداشت باید به همایش سلامت دهان
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران می آمد!
همایش سلامت با درخشش حدود یکصد نفر از سخنرانان و مدیران برجسته
برای اولین بار در حوزه سلامت دهان برگزار شد.

همایش سلامت دهان انجمن دندان پزشکان عمومی ایران یک دستاورد ملی بود که مورد هجمه و تحریم و تخریب جریان دندان پزشکان جناحی و ذی نفوذ در کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی و کمیته تخلفات کمیسیون! با طراحی موضوعاتی که هنوز به ما ابلاغ نشده است، قرار گرفت.
مطالب و سخنرانی های همایش سلامت در عرصه کشور منتشر خواهد شد تا ضمن تنویر افکار عمومی، اوج بی تدبیری و برخوردهای سیاسی جریان های جناحی ضد منافع ملی را عیان نماید.
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران همایش سلامت را براساس یک ضرورت ملی طراحی کردتا باافکار وعقایدعالمان دل سوز و صاحب نظران نامدار و گمنام میهن مان آشنا شویم و با این آشنایی آگاهی پیدا کنیم تا در مراحل بعدی، عزم ملی را در دندانپزشکان و مسئولان کشوری برانگیزیم تا دندان پزشکان به عنوان سفیران سلامت، پروژه سلامت را با تکیه بر سیاست گذاری کلان حوزه سلامت دهان آغاز کنند.
ما از ابتدا به شکل شفاف، روند امور و دعوت از وزیر محترم بهداشت را طی نامه های شماره ۱۰۱۷۵/ب/۹۷ مورخ ۱۹/۳/۹۷ و نامه شماره ۱۰۰۵۱/ب/۹۶مورخ ۲۷/۱۲/۹۶ و شماره ۱۰۰۶۱/ب/۹۷ مورخ ۱۸/۰۱/۹۷، شماره ۱۰۲۳۴/م/۹۷ به تاریخ ۱۵/۰۴/۹۷به دفتر ایشان ارسال کردیم.
گروه فشار موردنظر که در قالب نماینده رئیس سازمان نظام پزشکی، دبیر شورای تخصصی و عضو کمیته تخلفات کمیسیون؛ با نگرشی جناحی وارد کمیسیون شدند. اینان با هدف کمرنگ نمودن توجه و اقبال وزیر محترم  نسبت به همایش سلامت و برپا کنندگان این گردهمایی ، سعی بر تراشیدن هزینه و درنهایت متوقف کردن این حرکت ارزشمند کردند. به همین دلیل سعی کردند تا پیش از برگزاری همایش ۲۹-۲۷ تیرماه ۱۳۹۷ به هر طریق ممکن ازطریق تخریب جایگاه علمی انجمن دندانپزشکان عمومی ، به نیت خویش جامه عمل بپوشانند.
سرانجام تعلیق فعالیت علمی و پرونده سازی ناجوانمردانه، کینه توزی و پشت کردن به منافع ملی تا خلع ید هیات مدیره که نهایتا سبب ایجاد فاصله هرچه بیشتر شخص وزیر محترم از تشکل های مردم نهاد گشت.
فضای سنگین کنونی که حاصل عملکرد این افراد می باشد ، سوالات و ابهامات  متعددی را حتی در ذهن مسئولان وزارت بهداشت ایجاد نموده است.
جناب وزیر!چرا هیچکدام از نامه های درخواست ملاقات ما با مسئولان موظف پرونده انجمن عمومی پذیرفته نشد، قطعاً این افراد مسئول روزی در دادگاه صالحه باید به یک یک جزئیات پرونده که افشاء خواهد شد پاسخ دهند.
دیرزمانیست  ما مردم سوخته این سرزمین فریاد کشیده ایم ، که این مدیریت های جناحی و خطی و بر پایه منافع حزبی مملکت را به آشفتگی و بحران خواهند کشید.
وزیر محترم ، حوزه دندانپزشکی را کامل نمی شناسند، ایشان به راه تحول سلامت دهان اشعار کافی ندارند و در دوران صدارت خویش چندین سازمان، دفتر، شورا و ستاد برپا نمودند اما به هیچکدام اطمینان نکردند .
هرچنداطمینان نکردن به این عوامل تشخیص درست شخص وزیر بوده است اما به دلیل اینکه  منصوب ایشان می باشند ، قصور متوجه ایشان می باشد .
باتوجه به اینکه برنامه علمی همایش را که ثمره کار صاحب نظران، دلسوزان و عالمان حرفه است برای دفتر وزارت فرستاده بودیم، بهتر بود وزیر حتی برای شنیدن صدای مخالف هم که شده خودشان و یا نماینده شان در این همایش حضور می داشتند تا هم با فضای جامعه دندانپزشکی بیشتر آشنا شوند و هم با دیدگاه های مصلحانه و مشفقانه بخصوص در امر اصلاح تحول سلامت دهان آشنا می گردیدند که از این رهگذر هم منافع ملت و هم بودجه های کلان وزارتی به سرمنزل مقصودمی رسید.
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با همیاری و همکاری حدود بیش از  یکصد نفر سخنرانان برجسته حوزه سلامت دهان و دندان در یک حرکت بزرگ ملی و انقلابی که تاکنون سابقه نداشته است حرف های کاربردی و اساسی در حوزه سلامت دهان داشتند که می خواستند به گوش شما برسانند. در مشاوره ها و عوامل آن تجدیدنظر کنید. ما همراه مردم هستیم و خواهیم بود و این راه را همچنان ادامه می دهیم.

دیدگاهها بسته شده است.