اطلاعیه شماره سیزده

همکاران گرامی
چندی پیش در یک کانال تلگرامی تحت عنوان “کانال خبری پزشکان” خبری تحت عنوان “لغو انتخابات انجمن علمی دندانپزشکان عمومی ایران” درج گردیده که منبع خبر را هم خود این کانال پزشکی اعلام کرد. برای ما این نشان یک خبر پراکنی با منظور و به دور از دسترس جامعه دندانپزشکی و تطهیر اقدامات غیرقانونی و خلاف واقع در کمیسیون که عده ای ذی نفوذ آن را ترتیب دادند تا لغو انتخابات انجمن دندانپزشکان عمومی ایران را درمیان جامعه پزشکی جا بیاندازند. چرا؟ چون ما بعنوان انجمن علمی اطلاعات عملکرد خلاف قانون کمیسیون را به تمام انجمن های علمی گروه پزشکی ارسال کرده ایم و برای اعضای پزشک عضو کمیسیون انجمن های وزارت بهداشت توجیه تصمیم کمیسیون را قانونی جلوه دهد.
برای اولین بار بود که ما در این خبر بیات شده، دلایل لغو انتخابات انجام شده را به استناد مصوبه کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی مطلع شدیم. چهار دلیل ذکر شده است:
۱- عدم برگزاری انتخابات هیأت مدیره در دوره شش ماهه تمدید شده پس از انقضای رسمیت سه ساله هیأت مدیره
۲- عدم پذیرش آیین نامه انتخابات علیرغم تشکیل کمیته انتخابات
۳- ایجاد شرایط کاندیداتوری پیچیده و درخواست مدارک متعدد
۴- دعوت به حضور کاندیداها در دفتر انجمن جهت تسلیم مدارک
چون این متون بر حسب این اطلاعیه در دفتر صورتجلسات کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی به امضاء رسیده است و کمیسیون بعد از آن در سال ۱۳۹۷ فعالیت علمی را لغو و هیات مدیره را از کار بازداشت، این یک فاجعه و لابی تاسف بار در این وانفسای بحران و آشفتگی مملکت است. در اینجا گروه پزشکان کمیسیون تحت تاثیر گزارش دکتر علی تاجرنیا قرار گرفتند.
این چهار مستمسک طی نامه شماره ۵۰۳/۲۰۶ مورخ ۹۶/۱۰/۱۷ ابلاغ و برای تصویب لغو انتخابات علمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در تاریخ ۹۶/۱۰/۱۹ مسجل دانسته اند. انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در تاریخ۹۶/۱۰/۱۷ به دیوان عدالت اداری شکایت کرد که بموجب احکام صادره توسط دیوان عدالت اداری در ۹۷/۲/۲۹ این احکام کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی لغو شدند ولی تا کنون هیچ ترتیب اثری از جانب وزارت بهداشت داده نشده است.
بهمین دلیل ما درعرصه دفاع از انجمن دندانپزشکان عمومی ایران همچنان در صحنه خواهیم بود و همه را از ماوقع جریانات مطلع خواهیم ساخت. ما ایستاده ایم محکم به پشتوانه همکاران محترم دندانپزشک و مستندات قانونی خود تا وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن دخالت در اصلاح این رویه جناحی وسیاسی ازبحران احتمالی پیش آمده جلوگیری بعمل آورند.
در اطلاعیه شماره ۱۴ پاسخ را مطالعه بفرمائید.

 

دیدگاهها بسته شده است.