بیراهه کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی

 بیراهه کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی

چهار دلیل کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی متکی بر شکایات پیش ساخته وارده برای لغو انتخابات انجمن علمی دندانپزشکان عمومی ایران در ۹۶/۱۰/۲۱ ، برعکس دلایلی قاطع در تأیید برگزاری انتخابات بوده است.
در پی انتشار خبری در کانال خبری پزشکان (کانالی غیر تخصصی برای دندانپزشکان)، که طی اطلاعیه شماره ۱۳ انجمن دندانپزشکان عمومی ایران مفاد و متن آن انتشار یافت، ما را بر آن داشت که پرونده را بازگشایی کنیم و وارد یک عرصه بزرگ در افشای چهره لابی پشت صحنه کمیسیون شویم. کسانی که امروز طشت رسوایی رانت دولتی و رانت مالی آنها در عرصه آموزش بهت و حیرت را در دندانپزشکی برملا کرده است.
چهار دلیل کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی که در پی شکایت باند مافیای پشت صحنه در دستان دندانپزشکان عضو کمیسیون (دکتر علی تاجرنیا، دکتر حسن رزمی، دکتر امیررضارکن)  به دروغ و کذب به گروه پزشکان کمیسیون تحمیل و آنها متاسفانه بر علیه انجمن رأی دادند، رأی آنها را دیوان عدالت اداری باطل کرده ولی هنوز کمیسیون تمکین ننموده است.
اما دلایل:
۱- عدم برگزاری انتخابات هیأت مدیره در دوره شش ماهه تمدید شده پس از انقضای رسمیت سه ساله هیأت مدیره
تاسف بارترین رفتار و اتهامی که می تواند باعث یک فاجعه شود همان است که یک عده ای هم در مقام شاکی و هم در مقام قاضی باشند و ادله شان کذب محض باشد و بتوانند در پشت درهای بسته حق مردم را لگدکوب کنند. در خردادماه ۱۳۹۶ ما آگهی انتخابات انجمن دندانپزشکان عمومی ایران  را در روزنامه اطلاعات  شماره ۲۶۷۴۶ تاریخ ۹۶/۳/۲۸ ، ۴ ماه مانده به مهلت شش ماهه چاپ کردیم و آماده انتخابات بودیم.
ما این را با صدای بلند فریاد می زنیم که همه بدانند، دکتر سید جلیل حسینی، دکتر علی تاجرنیا، دکتر حسن رزمی، دکتر امیررضا رکن می دانستند که برگزاری انتخابات به شیوه الکترونیک مساوی بود با عدم ثبت انجمن های علمی در اداره ثبت شرکت ها به عنوان یک نهاد مدنی حقوقی وگرنه دکتر علی تاجرنیا در ۹۷/۰۱/۳۰ دقت کنید یک سال بعد طی اطلاعیه ای اعلام نمی کردند چون سازوکار انتخابات الکترونیک فراهم نیست، پس انتخابات انجمن پروتز به صورت سنتی و حضوری برگزار می شود.
۲- عدم پذیرش آیین نامه انتخابات علیرغم تشکیل کمیته انتخابات
مایه تاسف است در تاریخ ۹۶/۹/۲ نمانیده ناظر کمیسیون دکتر احمد هاشمیان متن نهایی صورت جلسه کمیته برگزاری انتخابات انجمن دندانپزشکان عمومی ایران را با اتکاء بر اجرای آئین نامه انتخابات کمیسیون های گروه پزشکی امضاء کردند، چرا این لابی پشت پرده و این افراد معلوم الحال دروغ می گویند؟ این رسوائی را سردمداران اصلاح طلبی دندانپزشکان تمام کشور با شناختن چهره واقعی برنامه ریز این حرکت خلاف قانون و غیراخلاقی و شاکیان برنامه ریزی شده مثل دادگاه های مافیایی بهتر است مطلع شوند و آنها را بشناسند. این دروغ و کذب دوم.
۳- ایجاد شرایط کاندیداتوری پیچیده و درخواست مدارک متعدد
شرایط کاندیداتوری دقیقا توسط نماینده ناظر تعیین شده است و ما به شرایط درج شده در سایت کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی اعتراض کردیم. در آنجا یک فرم درخواست فارسی و انگلیسی بود که ربطی به انجمن ما ندارد و هنوز هم در آدرس www.ima-net.ir هست. همکاران می توانند با مراجعه به آدرس سایت کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی آن را مطالعه کنند. شرایط کاندیداتوری اصلا هم پیچیده نبود و به درخواست انجمن تکمیل این فرم تسهیل شد. مگر دادن فتوکپی پروانه مطب امری پیچیده و ابهام برانگیز باشد. این هم یک دروغ شرم آور.
۴- دعوت به حضور کاندیداها در دفتر انجمن جهت تسلیم مدارک
دعوت به حضور کاندیداها الزام نماینده وزارتخانه بود و می گفت باید هر کسی کاندیدا می شود مثل نظام پزشکی، شورای شهر، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری در یک محل مشخص و اینجا انجمن حضور پیدا کند. او درست می گفت ولی ما برای تسهیل شرایط کاندیداتوری خواهش کردیم که اجازه دهند که الزام به حضور نداشته باشند. دکتر عبداله هروی از مشهد، دکتر کوروش رحیمی از اصفهان، دکتر مارال قربان زاده از اراکو … اینها جهت تسلیم مدارک به انجمن نیامدند. چرا باید با آبروی یک دولت، یک عده پزشک بی خبر عضو کمیسیون، یک انجمن بزرگ، یک گروه بزرگ دندانپزشک عمومی بازی کنید؟ اینها سندهای زنده هستند. اینهم یک دروغ شرم آور دیگر.
البته پرونده سازی ادامه داشت. آقای وزیر بهداشت، این مردم وزارت بهداشت را به شما دادند، شما آن را در جناح بازی ها به مسلخ نکشید. اینها چه کسانی هستند یک انجمن بزرگ مردمی را ببینید چگونه قلع و قمع می کنند!  این حکم و مصوبه کمیسیون باطل است. همانطور که دیوان عدالت اداری آن را باطل کرد.

دیدگاهها بسته شده است.