پیام دکتر منصوره میرزایی مشاور علمی ترمیمی کنگره یازدهم

با سلام حضور اساتید ارجمند ،همکاران گرامی، دستیاران و دانشجویان عزیز

یازدهمین کنگره علمی سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از ۲۴-۲۱دی ماه ۱۳۹۵ در تهران در مرکز همایش های برج میلاد  برگزار خواهد شد.

همگام با سایر عرصه های علوم پزشکی، تکنولوژی دیجیتال در دندانپزشکی جایگاه ویژه ای یافته است که باعث بهبود روندهای درمانی، افزایش راحتی بیماران، کاهش زمان درمان،  دقت و زیبایی فوق العاده در درمان های  دندانپزشکی شده است. ظهور تکنولوژی دیجیتال دنیایی را که در آن زندگی می کنیم دگرگون کرده است. این تکنولوژی باعث شده که انتقال اطلاعات سریعتر و دقیق تر و از طرفی باعث افزایش دقت و ظرافت درکار شده است، به نحوی که امروزه پیچیده ترین پروسه ها با این تکنولوژی آسان واین پیشرفت ها باعث بهبود کیفیت زندگی شده است. بدون شک کاربرد کامپیوتر و سیستم های دیجیتال  تشخیص و درمان های بهتر و با دقت و کیفیت بالاتر برای بیماران به همراه خواهد داشت. قبل از شروع روند درمان، نتایج کار قابل پیش بینی خواهد شد که در نتیجه شاهد کاهش هزینه های دندانپزشکی و اتلاف وقت هم برای بیمار و هم برای دندانپزشک و همچنین رضایت‌مندی درخصوص پروسه درمان خواهیم بود .

نظر به اهمیت تکنولوژی دیژیتال در سالهای اخیر این تکنولوزی با دندانپزشکی  ترمیمی وزیبایی نیز در هم آمیخته شده است .

از رایج ترین حوزه های تکنولوژی  دیجیتال در دندانپزشکی ترمیمی وزیبایی  میتوان به

تشخیص پوسیدگی دندان، CAD/CAM، تصویر برداری از داخل دهان (کنترل بالینی و لابراتواری)، ایمپلنت با کمک کامپیوتر، کاربرد لیزر، آنالیزر مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) و اکلوژن، مدیریت ثبت پرونده بیمار و آموزش دیجیتالی به بیمار ،انطباق رنگ و سایه و موارد دیگر اشاره کرد .

دندانپزشکی دیجیتال اگر به درستی به کار گرفته شود و با آموزش کامل همراه باشد، بازگشت سرمایه در آن عالی خواهد بود. بعلاوه  لذت کار دندانپزشکی را افزایش می دهد، درمان و مراقبت بهتری برای بیمار فراهم  خواهد کرد .

با تشکر ازهیئت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران پیشاپیش از همکاری بکایک شما اساتید ارجمند، پیشکسوتان عزیز وهمکاران گرامی نهایت تشکر وسپاس را دارم. امیدوارم با مشارکت همگانی خود کنگره ای با شکوه ودرخور شما عزیزان در تاریخ دندانپزشکی کشور در پیش رو داشته باشیم .

 

دکتر منصوره میرزایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.