پیام دکتر آرزو علائی دبیر مشاور علمی بیماری های دهان ، فک و صورت

دکتر آرزو علائی

متخصص بیماری های دهان، فک و صورت

دبیر مشاور علمی بیماری های دهان ، فک و صورت

یازدهمین کنگره علمی سالیانه

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

حال که رشته بیماری های دهان در کنار دیگر گرایش های رشته دندانپزشکی شکوفا شده و جایگاه خود را یافته است، به خود می بالم که توانسته ام دست در دست دوستان خود در انجمن دندانپزشکان عمومی ایران داده و فصلی نو را در تاریخ این رشته بگشایم و این مهم بدون وجود شما عزیزان هرگز به وقوع نمی پیوست.
بی شک، گام های نخست و حیاتی را در این عرصه بزرگوارانی برداشته اند که دانش کنونی ما تماما ارمغان زحمات بی بدیل ایشان است و اینک وظیفه حراست از این دانش بر عهده ماست و بر ماست که از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.
دانش بیماری های دهان، مانند دیگر بخش های دندانپزشکی، فرآیند در حال پیشرفت و تغییر است و در این مسیر بزرگان و اندیشمندان ما را توقف نمی شایدکه لائوتسه می گوید:
آدمی، نرم و لطیف زاده می شود و هنگام مرگ خشک و سخت می شود.
گیاهان چون سر از خاک بیرون می آورند، نرم و منعطف
و هنگام مرگ، خشک و شکننده اند
پس هر که سخت و خشک است مرگش نزدیک شده
و هرکه نرم و منعطف است، سرشار از زندگی است….
از آموختن و تجربه کردن، یافتن و اندیشیدن مفری نیست و گستره بیکران این رشته که از طیف معاینات بیمار، تشخیص های افتراقی و کاربرد پاراکلینیک…. آغاز شده و به فرآیند درمان های متفاوت دارویی، اپلاینس تراپی( Appliance therapy)، طب تکمیلی، درمان های دیجیتال و …. نظر دارد. بیماران سیستمیک سرپایی و بستری را از هر نظر پوشش بیسیک می دهد و در بسیاری از موارد با متخصصین سایر رشته ها مانند جراحی رادیولوژی، پاتولوژی، درماتولوژی مغز و اعصاب، درد و …. به صورت اینتردیسیپلینری(Interdisciplinary) همراه است ما را وا می دارد که از رهنمودهای بزرگان و پیشکسوتان بهره دو چندان ببریم.
در همین راستا کوشیده ایم توانمندترین سخنوران را جهت ارائه جدیدترین مباحث کاربردی دندانپزشکان (مقوله دردهای سرو گردن، کاربرد لیزر، دردهای TMJ) از جای جای کشور به یاری بخوانم تا عنایت خود را مبذول دارند و به پرورش کلینیسینهای عالی کشور مبادرت کنند.
خداوند خود ما را در این مسیر یاری کناد که «شب تار است و ره وادی ایمن در پیش»
 
دیدگاه برای “پیام دکتر آرزو علائی دبیر مشاور علمی بیماری های دهان ، فک و صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.