فراخوان مقاله ویژه متخصص رادیولوژی

رادیولوژیست محترم دهان، فک و صورت

کنگره های دندانپزشکی، همایش ها و سمپوزیوم هنگامی از اهمیت استراتژیک برخوردار هستند که بتوانند راه‌کارهای جدیدی را مطرح کنند و در پروسه پیشگیری یا درمان موثر باشند و یا اینکه مشکلات و معضلاتی که به وجود آمده را شناسایی کرده و برای آن راه حل توصیه کنند.

در عین حال هر پدیده جدید، روش درمان، تکنیک جدید، ابزار و دستگاه خاص باید با یک روش علمی مورد شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد  که آن روش متکی بر دانش دندانپزشکی، مهارت دندانپزشک، شرایط محیط دهان باشد تا استفاده از آن امکان بهره وری داشته باشد.

تم (موضوع) اصلی یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران “دندانپزشکی دیژیتال؛ اصول، کارایی و محدودیت ها”  Digital Dentistry; Principles, Efficiencies and Limitations می باشد.

رویکرد به دندانپزشکی دیجیتال در اکثریت مطلق رشته های دندانپزشکی لازم است با حوصله و مدارا برخورد شود. ورود تکنولوژی دیجیتالی در این رشته ها نیز به دو دلیل کارآمدی خاص و هزینه بری فراوان، بسیار کند صورت می گیرد و اگر این دو فرآیند حل شود، باید با نظارت دانش دندانپزشکی در مورد آن قضاوت کرد. اما در رادیولوژی دیجیتال به لحاظ ارزشمندی در کمک به درمان ها و پیشگیری و استفاده از CBCT و رادیوگرافی (Filmless) و امکان ارسال در فضای مجازی و بایگانی بسیار مفید یک تحول انقلابی ایجاد کرد.

ارسال مقالات از طریق سایت یازدهمین کنگره علمی سالیانه http://11thcongress.igda.ir/ (فرم ارسال مقالات ) امکان‌پذیر می باشد. فرصت ارسال مقاله تا ۲۸ مهرماه ۱۳۹۵ تعیین گردیده است. با توجه به اینکه رادیولوژی در این کنگره حرف های بسیاری برای گفتن دارد، امیدواریم همکاران رادیولوژیست علاوه بر حضور حداکثری در انتقال دانش دیجیتال رادیوگرافی در پانل های مشترک با سایر رشته های تخصصی به باروری و محتوی نگاه رادیولوژی حضور موثر داشته باشند.

کنگره های انجمن دندانپزشکان عمومی ایران محل حضور حداکثری دندانپزشکان عمومی از سراسر کشورمی باشد، این فرصت مناسبی است که همکاران رادیولوژیست برای بالا بردن کیفیت درمان و موفقیت آن نقش موثر خود را دیکته کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.