پایان موفقیت آمیز نهمین دوره جامع زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

نهمین دوره جامع زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

با موفقیت چشمگیر پایان یافت.

 

آموزش و یادگیری وظیفه مهم انجمن ها و گروه های علمی است که گرچه امروز قانونمند شده است اما متاسفانه در بعضی موارد اعمال روش های سلیقه ای و تسلیم کردن علم و آموزش در مقابل تجارت، باعث بیراهه رفتن این جریان می‌شود که در نهایت مقصد آن خدمت به مردم و دندانپزشکی کشور است.

تدوین برنامه های علمی بازآموزی‌ها و دوره ها، توانمندی خاص خود را می‌طلبد، به گونه ای که می‌توان گفت تخصصی است و این تخصص در کنار تعهد صادقانه و ارزشمندی که انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در برگزاری آن ها دارد، از ویژگی های دوره های جامع این انجمن می‌باشد.

حضور اساتید بنام و دلسوز خدمت به مردم، علاوه بر رفعتی که در منزلت و شخصیت والای آن‌ها موجب می‌شود، موفقیت و قوی بودن بار علمی و آموزشی این دوره ها را نیز تثبیت می‌کند. قدردانی از تلاش ها و همکاری این اساتید گرانقدر، تحفه درویش و برگ سبزی است.

نهمین دوره جامع زیبایی در تاریخ ۹۴/۱۲/۱۳ با سخنرانی دکتر محمدحسین پدرام آغاز گردید و در هفته دوم مورخ ۱۷ و ۱۸ دی ماه ۱۳۹۴ با سخنرانی استاد گرانقدر دکتر سید جلیل صدر و دکتر رامین فهیما ادامه یافت.

در هفته سوم مورخ ۲ و ۳ بهمن ماه دکتر رامین آغنده کلیات پرسلن لامینیت را برای شرکت کنندگان توضیح دادند و دکتر امین جلال جلالی ملاحظات پریو در دندانپزشکی زیبایی و انواع گرافت ها را بیان نمودند و در بحث ژنژیوکتومی دندان های قدامی برای افزایش طول تاج در افرادی که خط لبخند بالاتر از لثه دیده میشود، موارد تجویز و عدم تجویز این جراحی را بیان کردند. در ادامه مباحث این هفته دکتر منصوره میرزایی مواد  وروش های  انجام بلیچینگ را در بیماران مناسب برای این درمان بیان نمودند.

در هفته چهارم ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه۹۴ دکتر سعید نعمتی با شیوایی و تسلط کامل به سخنرانی در مباحث کاربردی و تا حدودی پیچیده inlay، onlay  با توجه به اهمیت کاری که تکنسین لابراتوار انجام می‌دهد، از انتخاب case  و نوعonlay  آن منطبق با هر بیمار، با ظرافت و جزئیات مهم و کاربردی پرداختند. پس از ایشان دکتر رامین آغنده سمان لامینیت را زنده روی بیمار انجام دادند. دکتر رامین آغنده انتخاب بیمارانی که نباید با ایمپلنت درمان شوند را بطور گسترده بیان نمودند تا بقیه موارد انتخابی با اشراف به موضوع زیبایی درمان شوند. از جمله مباحث مفید در دوره نهم زیبایی مبحث  اصول مطب داری و مدیریت مطب دندانپزشکی بود که توسط دکتر فرید هسته ای برای همکاران دندانپزشک بیان گردید.

هفته پنجم با سخنرانی دکتر امیرحسین فرهمند و بیان چگونگی حفظ بافت نرم و سخت در انجام جراحی Gummy Smile آغاز گردید و ایشان با جراحی زنده روی بیمار و افزایش طول تاج کلینیکی شش دندان قدامی فک بالا جزئیات را به تفضیل بیان نمودند.

در ادامه مباحث این هفته، دکتر کیوان ساعتی کلیات ترمیم کامپوزیت خلفی را از تشخیص و طرح درمان، انتخاب بیمار، نحوه تراش  وایزولاسیون، مواد ترمیمی مناسب دندان خلفی و finishing ,polishing  را با اسلاید و مستندات تدریس نمودند. ایشان در ادامه نحوه وج گذاری را در شرایط مختلف ترمیم  و با وسایل مناسب یک ترمیم کامپوزیت خلفی بر روی مدل فکی وسپس بر روی بیمار در برنامه live اجرا کردند.

و در نهایت نهمین دوره زیبایی با تدریس دکتر علی امامقلی پور و بیان مراحل ترمیم کامپوزیت دندان های قدامی CL V،  CL IV، CL III و اجرای Hands on  ونیرهای کامپوزیتی به پایان رسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.