دهمین دوره جامع زیبایی با موفقیت برگزار و به پایان رسید.

دهمین دوره جامع زیبایی با موفقیت برگزار و به پایان رسید.

دوره جامع زیبایی که یکی از مهمترین راه‌کارهای مطب داری موفق است و بر پایه اصول آموزش آکادمیک زیبایی طراحی شده است.

 

پنجشنبه ۱۳ اسفندماه۹۴

استاد دکتر محمدحسین پدرام

آشنایی با کاربرد اصول طراحی لبخند در دندانپزشکی زیبایی (Smile Design)

این دوره در روز پنجشنبه مورخ ۹۴/۱۲/۱۳ با سخنرانی جامع و کامل استاد دکتر محمدحسین پدرام آغاز گردید. زیبایی با درک طراحی خط لبخند آغاز می‌گردد که آنالیز صورتی را به عنوان سر منشأ نگاه عمیق به زیبایی آموزش می‌دهد. دکتر محمدحسین پدرام با دنیایی از تجربه و دانش با نگاه عمیق تئوریک  و پراتیک به سخنرانی در مورد طراحی خط لبخند که مبتکر آن هستند پرداختند.

 

پنجشنبه و جمعه ۱۹ و۲۰ فروردین۹۵

دکتر رامین فهیما

انواع کامپوزیت­ها و طبقه بندی آنها، مبانی کاربرد باندینگ­ها در دندانپزشکی زیبایی

دکتر رامین فهیما از دندانپزشکان مدرس کشور، دانش پیش نیاز زیبایی را که شناخت کامپوزیت ها و باندینگ ها می باشد، بطور گسترده و جامع تدریس نمودند. ایشان ترکیبات، شیمی کامپوزیت و باندینگ ها و نحوه کاربرد انواع کامپوزیت و باندها را در دندان ها با شرایط مختلف بیان کردند.  و سپس کاربرد انوا  postهای فایبر و روشهای باندینگ را بطور کامل توضیح دادند. وی مشروحا علل موفقیت و شکست پست های فایبری را شرح دادند.

 

پنجشنبه ۲ اردیبهشت۹۵

دکتر محمدحسین پدرام

پرسلن لامینیت و ونیر، تراش و قالب گیری لامینیت پرسلن روی ماکت و کارگاه عملی زنده روی بیمار

برای طراحی درمان پرسلن لامینیت ونیر، در ناحیه خط لبخند ارزیابی عناصر مکمل بسیار حائز اهمیت است. دکتر محمدحسین پدرام آنچه را در مورد پرسلن لامینیت لازم و ضروری بود، اعم از موارد تجویز و عدم تجویز، ابزار و مواد و روش های قالب‌گیری، نحوه تراش و آماده سازی دندان‌ها، مزایا و معایب پرسلن لامینیت را  براساس تخصص و تجربه گرانبهای چندساله خود، بطور کامل بیان نمودند.

سپس ایشان نحوه تراش لامینیت و ابزار مرتبط با آن را بر روی دنتیک (Hands on Training) نشان دادند و در کارگاه تراش به تمامی سوالات دندانپزشکان شرکت کننده پاسخ و تمامی تراش های انجام شده را ملاحظه و اصلاحات تراش را توضیح دادند. عشق و علاقه وی به آموزش و دانش وسیع‌شان و توانایی دست هنرمندشان بسیار ارزشمند و ماندنی است.

 

جمعه۳ اردیبهشت ماه۹۵

دکتر امید مقدس

ملاحظات پریودونتولوژی در دندانپزشکی زیبایی انواع گرافت‌ها، (crown lengthening( Live

دکتر امید مقدس جراح و متخصص پریودونتولوژی، از مدرسان جوان و آگاه در زمینه پژوهش و نوآوری ملاحظات پریو هستند. وی انواع گرفت ها در دندانپزشکی زیبایی را تدریس کردند. ایشان اصول انتخاب بیمار در جراحی زیبایی افزایش طول تاج کلینیکی  و روش های محافظه کارانه وسایل جراحی را با حوصله و تاثیرگذار بیان نمودند. دکتر مقدس در ادامهplastic periodontal surgery   را در جراحی افزایش طول تاج دندان های قدامی بیمار  براساس خط لبخند، زنده روی بیمار با تسلط تحسین‌برانگیز اجرا کردند.

 

استاد دکتر سیدجلیل صدر

اکلوژن در استتیک

دکتر سیدجلیل صدر استاد و پروفسور در پروتزهای دندان و دهان، فک و صورت و از مدرسین بنام کشور و مولف چندین کتاب در پروتز، اکلوژن، تعاریف وآثار آن را در دستیابی به سلامت دندان‌ها و حفظ استتیک بیمار  بطور کامل، از آناتومی تا عملکرد بافت نرم و سخت و تاثیر اکلوژن بر زیبایی دندان ها بلکه بر زندگی عادی افراد ایراد سخنرانی کردند. نحوه رکودگیری و چیدمان دندان‌ها و در نظر گرفتن اکلوژن مناسب در ترمیم ها و پرسلن ها در بازسازی و یا حفظ اکلوژن نرمال برای بیمار از موارد بحث بود.

 

پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه۹۵

دکتر رامین فهیما

طبقه بندی و ساختار سرامیک های دندانپزشکی؛ Processing و تکنیک، اصول تراش و قالبگیری رستوریشن های تمام سرامیک

طی یک برنامه یک روزه دکتر رامین فهیما دندانپزشک و کارشناس شیمی (chemist) از مدرسان دندانپزشک توانمند کشور که امروز به یک برند تبدیل شده است، بطور کلی به طبقه بندی و ساختار سرامیک های دندانپزشکی، پروسسینگ و تکنیک های کاربردی سرامیک ها پرداختند. ایشان شناسایی و کاربرد سرامیک­ ها را بر اساس نوع سرامیک­ ها و روش­ های ساخت آن و کاربرد کلینیکی­ شان تدریس نمودند و سپس هر کدام از این تقسیم ­بندی­ ها را به طور کامل شرح دادند.

 

جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه۹۵

دکتر کسری طبری

Minimal prep veneers

لمینیت های بدون تراش عنوانی است که امروزه فراتر از درمان محافظه کارانه ترمیمی در دندانهای قدامی جای خود را به cosmetic dentistry  داده و علاقمندان بسیاری را در بین افراد جامعه و بدنبال آن در جامعه دندانپزشکان  برای تجویز آن بدست آورده است. دکتر کسری طبری متخصص دندانپزشکی ترمیمی و از مدرسان توانمند، تمامی نکات واصول طراحی و همچنین ساخت و انتخاب بیمار لومینیرز را که بسیار در موفقیت درمان موثر است، تدریس نمودند.

ایشان تمامی مراحل آماده سازی دندان، نحوه ماده قالبگیری  مناسب برای این روش کار و نحوه نوشتن دستور کار برای تکنسین و چگونگی همکاری دندانپزشک و لابراتوار از طریق ارسال فتوگرافی قبل از درمان و خواسته پزشک را با استفاده از تجربه های گرانقدر خود و بطور گسترده برای شرکت کنندگان بیان نمودند.

در ادمه سخنرانی دکتر طبری لومینیرزهای ساخته شده در بخش کارگاه عملی زنده روی بیمار را برروی شش دندان قدامی از نحوه امتحان کار تا تکنیک نصب آنها نشان دادند و در این باره نکات کلیدی قابل اجرا را با بیانی شیوا توضیح دادند.

دکتر شبنم شریفی میلانی

Dental Bleaching & Whitening
Dental Bleaching & Whitening، یکی از تاثیر گذارترین حالات در چهره هر فرد خنده اوست که اگر دندان های مرتب و منظم از نظر زیبایی و رنگ دندان مناسب با چهره باشد، اثر مضاعفی پیدا می کند. دکتر شبنم شریفی میلانی متخصص دندانپزشکی ترمیمی، از مدرسان صاحب سبک و حاذق زیبایی کشور، مبحث جذاب بلیچینگ را از اصول و شناسایی مواد تاثیر کاربردی مواد موجود و روش های بلیچینگ را تدریس کردند. ایشان همچنین روش های  بلیچینگ در مطب، منزل و دندان های اندو شده و یا دارای اثرات فلوروزیس را با ذکر مواد مناسب و هر کدام با ذکر منابع مستند و اسلاید، تدریس کردند و در ادامه در کارگاه عملی، vital bleaching  را بر روی بیمار  انجام دادند که در خاتمه تغییر رنگ دندان ها به وضوح مشهود بود.

 

پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه۹۵

دکتر رامین فهیما

مراحل ترمیم کامپوزیت دندان های قدامی CL V،  CL IV، CL III، Step by Step layering technique

در هفته پنجم از دهمین دوره جامع زیبایی دکتر رامین فهیما دندانپزشک عمومی که امروز به یک سخنران توانمند و صاحب سبک معروف شده است و مباحث کامپوزیتی را در طبقه بندی و کلاس بندی مختلف سخنرانی کرد.

سپس درمان های کامپوزیتی که در تامین زیبایی نقش بسیاری دارند که در کلاسه بندی های مختلف  CL V،  CL IV، CL III   مرحله به مرحله نحوه تراش حفره و ترمیم کامپوزیت آموزش داده شد. شناخت texture  هر دندان در هر بیمار و بازسازی آناتومیک با رعایت همه کانتورها و شیب ها، برجستگی ها و فرورفتگی و تنوع رنگ متفاوت در هر لایه امری ضروری است. این مبحث با انجام Hands on روی مدل فکی و بستن دیاستم زنده روی بیمار تکمیل شد.

 

جمعه ۳۱ اردیبهشت ماه۹۵

دکتر علیرضا هادی

پرسلن لامینیت و ونیر، روش­ها  و راه های نشاندن لامینیت و تست آن روی دندان، سمان کردن لامینیت زنده روی بیمار

دکتر علیرضا هادی پروستودنتیست که امروز از چهره های برجسته سخنرانی ها هم در دوره های جامع ایمپلنت و هم در دوره جامع زیبایی می باشد، یک روز کامل ابتدا در مورد موارد مصرف و عدم مصرف، تجویز و یا عدم تجویز لامینیت صحبت کردند. سپس ایشان درمورد انواع روش تراش توضیحاتی ارائه دادند و در خصوص تطابق دانسته ها درمورد Smile Design صحبت کردند. قالبگیری و روش‌های آن مبحث بعدی است که انتخاب رنگ بر لامینیت اولویت خواهد داشت. دکتر هادی تراش لامینیت را ابتدا روی مدل فکی و در ادامه تراش کامل، زنده روی بیمار انجام دادند. دکتر علیرضا یکی از دندانپزشکان سخنور علمی است که همیشه دانش به روز دارند و براساس آخرین دانسته های علمی دندانپزشکی مراکز استاندارد مباحث خود را تنظیم و سخنرانی کردند.

 

پنجشنبه ۶ خردادماه۹۵

دکتر علیرضا کشواد

فول سرام Full Ceram، آشنايى بامواد و متريال، موارد تجويز وعدم تجويز

دکتر علیرضا کشواد دندانپزشک و متخصص پروتزهای دندانی وPHD   اکلوژن روکش های تمام سرامیک را از مواد و تکنیک های ساخت و تاریخچه ساخت آن و مقایسه با full metal و  PFMبطور کامل شرح دادند. ایشان ارجحیت و محدودیت های روکش های تمام سرامیک را براساس انتخاب بیمار تدریس نموده و نحوه تراش و قالبگیری و انواع  مواد بکار رفته در سرامیک های دندان های قدامی و خلفی  را توضیح دادند. دندانپزشکان شرکت کننده در دوره ضمن تراش روی مدل های فکی میزان دقیق تراش در مدل ها و سطوح مختلف را با راهنمایی های آقای دکترکشواد انجام دادند.

 

جمعه ۷خردادماه۹۵

دکتر مسعود صانعی

  اصول کاربردی در ترمیم دندان های خلفی با کامپوزیت

دکتر مسعود صانعی دندانپزشک و متخصص دندانپزشکی ترمیمی و اساتید دلسوز و توانا در امر آموزش مبحث کامپوزیت خلفی را که بیشترین آمار کار در مطب دندانپزشکی  محسوب می شود، تدریس کردند. ایشان مواد و تکنیک های تراش و ترمیم را در انواع مدل های تراش و عمق تراش و نوع مواد استفاده در هر مورد را بیان نمودند. همچنین نحوه تراش در دندان های خلفی را براساس ترمیم با کامپوزیت و آمالگام از نظر مقایسه تدریس نمودند. همچنین ایشان در کارگاه   liveترمیم کامپوزیت خلفی را روی دندان بیمار انجام دادند که تمامی مواد و روش های تراش در این بخش معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.