گزارش برگزاری هفته اول از یازدهمین دوره جامع زیبایی

یازدهمین دوره جامع زیبایی
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ۲۷ خردادماه ۹۵ آغاز به کار کرد.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟ آگاهی از فاکتورهای موثر در سلامت درمان وزیبایی، آنالیز و طراحی در زیبایی و دیدگاه دندانپزشک در توصیف زیبایی.
همکار گرانقدر، آقای دکتر سعید نعمتی متخصص دندانپزشکی ترمیمی وزیبایی، از مدرسان دلسوز در آموزش و توانمند در انتقال مفاهیم علمی، در ابتدای دوره مبحث بسیار مهم نور، رنگ و شناخت چگونگی تاثیر رنگ در بهبود درمان‌های زیبایی در دندانپزشکی را بطور کامل و با اسلایدهای مناسب وکاربردی با کیس متفاوت تدریس نمودند. ایشان  اصول طراحی خط لبخند و کاربرد ان را در esthetic dentistry  به عنوان  smile design مطرح کردند و در بیماران مختلف آنالیز نمودند و براساس آن تصمیم گیری در طرح درمان را با انتخاب مناسب بیماران مبنا قرار دادند.
صبح جمعه ۲۸ خردادماه۹۵
در روز دوم همکار ارجمند دکتر هادی سجادی از مدرسان توانای کشور در دنتال فتوگرافی که از سرفصل‌های اساسی در دندانپزشکی زیبایی بشمار می آید را بطور کامل تدریس نمودند. ایشان با بررسی روی عکسبرداری ویژه از درمان‌های دندانپزشکی، تمامی جزئیات  لازم و ضروری برای ارائه طرح درمان ورسیدن به نتیجه مطلوب در درمان زیبایی را روی فتوگرافی های انجام شده با اسلاید های کاربردی تدریس نمودند. دکترهادی سجادی بر این اساس نکات مهم در انتخاب دوربین مناسب در تهیه عکس های وابسته به درمان های زیبایی را بطور مبسوط ارائه نمودند که با استقبال دندانپزشکان شرکت کننده روبرو شد. ایشان روش های عکسبرداری از فایل های قدیمی و رادیوگرافی مرتبط را توضیح دادند و در مورد چگونگی مستند کردن فتوگرافی در بررسی پرونده های دارای بار حقوقی ،تدریس نمودند.
عصر جمعه ۲۸ خردادماه۹۵
در ادامه بحث همکار گرامی دکتر شبنم شرفی میلانی متخصص دندانپزشکی ترمیمی وزیبایی و از اساتید توانمند کشور با تسلط کامل اصول انجام dental bleaching &whiteningرا تدریس نمودند.ایشان از ابتدای مراجعه بیمار و پرونده نویسی مناسب و سپس انتخاب بیمار مناسب جهت انجام  این درمان را شرح کاملی دادند. ایشان سپس، مواد و روش های  bleaching، مراحل درمان، تمهیدات در نظر گرفته بعد درمان را بصورت کاربردی تدریس نمودند. خانم دکتر شبنم شریفی در ادامه مبحث انواع روش های کاربردی را بر روی دو بیمار و با دو طیف رنگ در بخش کارگاهی آموزش دادند که بسیار مورد استقبال دندانپزشکان دوره قرار گرفت. ایشان در مورد دستگاه های مورد استفاده و لزوم بهره گیری از اطلاعات آنها در مورد هر ماده مرتبط با آن تاکید کردند که در موفقیت درمان نقش مهمی دارد.
دوره جامع زیبایی با مدیریت خانم دکتر صدیقه امجدی و همکاری کادر اجرایی خانم دکتر شکوفه شیراندشت و مسئول دبیرخانه ای آن خانم مهندس سدره نصیرنیا اجرا می شود و یکی از دوره های موفق دندانپزشکی کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.