گزارش برگزاری هفته پنجم از یازدهمین دوره جامع زیبایی

گزارش هفته پنجم از یازدهمین دوره جامع زیبایی
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
۲۲ و ۲۱ مردادماه ۹۵

دوره زیبایی در دندانپزشکی دارای اهداف گوناگون می‌باشد. یکی از آن‌ها تدریس مباحثی است که در دانشکده ها بطور کامل تدریس نشده و شاید درکتب درسی و در کنار روش های درمانی اصول تئوری آن گنجانده شده است یا برخی مطالب که چند سالی است به عنوان درمان در آموزش های بعد از فارغ التحصیلی طرح شده و دندانپزشکان را موظف و مشتاق به فراگیری و به روز کردن آموزه های علمی خود در این زمینه کرده است.
پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ مردادماه ۱۳۹۵سرفصل ها و اصول تجویز و ارائه موارد مستند برای حصول به درمان ایده ال، از سوی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران پیشنهاده گردیده است.
دکتر رامین آغنده دندانپزشک و متخصص پروتز های دندانی و از اساتید برجسته کشور، در مورد سرامیک ها و موارد استفاده آن در  کراون های full Ceram انواع تکنیک ها و اقسام سرامیک های مصرفی با جایگاه کاربردشان، تدریس نمودند. ایشان سپس در مورد نحوه تراش و تکنیک های قالبگیری، چگونگی دستور کار به لابراتوار، تحویل کار و بررسی و چک پرسلن قبل تحویل و آماده سازی محیط کار و دندان برای سمان کردن، مطالب مهمی ایراد کردند.
موارد تجویز وعدم تجویز  full Ceramو انتخاب بیمار که رمز و تضمین موفقیت در درمان های آتی می باشد، از جمله مطالبی بود که آقای دکتر آعنده تدریس نمودند. در بعداز ظهر پنج شنبه، در کارگاه Live(زنده) روی بیمار، ایشان تراش full Ceram  را بر روی دندان های قدامی بیمار انجام دادند و سپس بر روی مدل فکی نحوه تراش و انتخاب دندان جهت این روش را مورد بررسی قرار دادند ودر فرصت باقیمانده، دندانپزشکان محترم شرک کننده بر روی دندان های مختلف به تراش full Ceram پرداختند.
دکتر رامین آغنده پژوهشگر و پاسخگو به حل مشکلات دندانپزشکان در بسیاری از فضاهای دندانپزشکی کشور هستند. در این کلاس موضوع برخورد با مبانی تبلیغی غیرضروری از full Ceram  با آموزش اصول آکادمیک آن حل شده است. دکتر رامین آغنده در موفقیت درمان فرآیند طرح چراها و پاسخ به آن‌ها را بخوبی آموزش می‌دهد.

در جلسه دهم، روز جمعه صبح ۲۲/۵/۹۵ دکتر کسری طبری دندانپزشک و متخصص دندانپزشکی ترمیمی وزیبایی، از مدرسان توانمند با تسلط کامل آنچه را از اصول ساخت لمینیت بدون تراش یا با حداقل تراش بود، تدریس نمودند. به همین دلیل این روش با عنوان Minimal Prep veneers مطرح می باشد.

این روش که خود تبدیل به برند ویژه ای شده، اصول و مهارت های خاص خود را طلب می کند که پیش نیاز آن تسلط کامل بر انتخاب مورد درمان این روش می باشد و موارد بسیاری هم هست که گاهی دانستن موارد عدم تجویز این روش درمانی که حداقل تراش را به دنبال دارد، البته اگر کیس درست انتخاب شود و طرح درمان و تشخیص نیز صحیح باشد از موارد موفقیت در درمان های زیبایی در دندانپزشکی به شمار می آید.
دکتر کسری طبری، در مورد ساختار پرسلن به کار رفته و تکنیک ساخت آن بطور کامل بیاناتی ایراد کردند. دکتر طبری سپس با ارائه اسلاید از مراحل انتخاب بیمار و تراش حداقل و نحوه قالب گیری و دستور کار لابراتوار و تکنیک های خاص امتحان کار و نصب و نیرهای آماده شده که بخشی از تجربیات ایشان می‌باشد، این مبحث جذاب ولی با ظرافت ها و پیچیدگی خاص خود را به پایان رساندند.

در بعد از ظهر همان روز جمعه ۲۲ مردادماه ۹۵ دکتر سعید نعمتی دندانپزشک و متخصص ترمیمی و زیبایی از اساتید توانمند و صاحب سبک آموزش دندانپزشکی کشور، کلیات مراحل تحویل لامینت پرسلن از لابراتوار تا اشکالات ایجاد شده درحین ساخت لمینیت و چگونگی رویارویی و مدیریت آنها را تدریس نمودند. آقای دکتر نعمتی به معرفی مواد وروش های سمان کردن پرسلن لامینیت از یک تا چند واحد پرداختند.
ایشان، سپس دربخش  hand’s onبر روی مدل فکی نحوه تراش و ساخت ونیر و نحوه سمان کردن را آموزش دادند. این راه‌کار کار روی مدل فکی یکی از موارد موفق در آموزش می‌باشد. دوره جامع زیبایی با مدیریت دکتر صدیقه امجدی، مسئول اجرایی همیشه توانمند دکتر شکوفه شیراندشت و مسئول دبیرخانه مهندس سدره نصیرنیا با کیفیت خوب اجرا گردید و از دوره های موفق انجمن دندانپزشکان عمومی ایران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.