گزارش برگزاری چهارمین هفته از دهمین دوره جامع زیبایی

چهارمین هفته از دهمین دوره جامع زیبایی

انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

۱۷ و ۱۶ اردیبهشت ماه ۹۵

در ادامه برگزاری دهمین دوره زیبایی که با استقبال خوب همکاران روبرو گردید، Esthetic dentistry  که امروزه بخش مهمی از دانش دندانپزشکی است که فقط به زیبایی کار محدود نمی­شود، بلکه بعنوان دانش زیرساخت­های ظریفی که بتواند به درمان تاثیرگذار و با ثباتی برای بیماران بیانجامد، مطرح می­شود.
تکنولوژی مواد و روش­های استفاده از مواد که هر روز با پیشرفت علم و تولید علم، مسیر دندانپزشکی زیبایی را آسان‌تر نموده است، در زمانی دور از استرس بود و چه بسا دندانپزشک امروز، که در دانشکده به مباحث علوم پایه و درمان­های لازم برای احیاء سلامت دندان و دهان بسیار پرداخته، بعد از فارغ التحصیلی امکان فراگیری روش­های نوین را در دوره­ های کوتاه مدت به دست آورده است.
یکی از چالش­ های بخش پروتز در دندانپزشکی استفاده از سرامیک­ها در دندانپزشکی است و تا زمانیکه سرامیک از بعد شیمی مواد، استفاده و ترکیب هر کدام در محل صحیح خود شناخته نشود امکان دستیابی به یک درمان محافظ کارانه و کارآمد سهل نیست.
پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه۹۵
دکتر رامین فهیماطی یک برنامه یک روزه جناب آقای دکتر رامین فهیما دندانپزشک و کارشناس شیمی (chemist) از مدرسان دندانپزشک توانمند کشور، بطور کلی به طبقه بندی و ساختار سرامیک های دندانپزشکی، پروسسینگ و تکنیک های کاربردی سرامیک پرداختند.ایشان شناسایی و کاربرد سرامیک­ ها را بر اساس نوع سرامیک­ ها و روش­ های ساخت آن و کاربرد کلینیکی­ شان تدریس نمودند، و سپس هر کدام از این تقسیم ­بندی­ ها را به طور کامل شرح دادند. آقای دکتر فهیما کاربرد سرامیک­ ها را در پروتزهای زیبایی دندان­ های قدامی و خلفی به تفضیل تدریس کردند و اصول کاربردی را در تراش و قالبگیری رستوریشن­ های تمام سرامیک با ذکر منابع و اسلایدهای مرجع با اظهارات کامل و شفاف بیان نمودند.

ساختار مواد در سمان کردن لامینت­ ها و روش­ های کار و معرفی سرامیک­ های نوین در دندانپزشکی بخش دیگر از مباحث این دوره بوده است، که بسیار کاربردی و مفید فایده بود و حساسیت موضوع را در دستیابی به استاتیک مناسب در درمان­های دندان پزشکی بیماران نشان داد که با آموزش دلسوزانه و مستند آقای دکتر فهیما میسر گردید.

جمعه۱۷ اردیبهشت ماه۹۵
دکتر کسری طبری

لمینیت های بدون تراش عنوانی است که امروزه فراتر از درمان محافظه کارانه ترمیمی در دندانهای قدامی جای خود را به cosmetic dentistry  داده و علاقمندان بسیاری را در بین افراد جامعه و بدنبال آن در جامعه دندانپزشکان  برای تجویز آن بدست آورده است. در روز جمعه ۱۷ اردیبهشت۹۵ دکتر کسری طبری متخصص دندانپزشکی ترمیمی و از مدرسان توانمند دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی، تمامی نکات واصول طراحی و همچنین ساخت و انتخاب بیمار لومینیرز را که بسیار در موفقیت درمان موثر است، تدریس نمودند.
آقای دکترکسری طبری بر  لزوم آگاهی کامل از تاریخچه پزشکی و دندانپزشکی و مسائل اجتماعی  بیمار  در مدیریت درمان و بعد درمان تاکید بسیار داشتند. ایشان تمامی مراحل آماده سازی دندان، نوع ماده قالبگیری  مناسب برای این روش کار و نحوه نوشتن دستور کار برای تکنسین و چگونگی همکاری دندانپزشک و لابراتوار از طریق ارسال فتوگرافی قبل از درمان و خواسته پزشک را با استفاده از تجربه های گرانقدر خود و بطور گسترده برای شرکت کنندگان بیان نمودند.
ایشان انواع روش‌های سمان کردن را معرفی کردند و روش جالب و موثری که در سهولت کار با فیلم آموزشی  معرفی نمودند از موارد مهم  لومینیرز بود و با استقبال زیادی روبرو شد. در ادمه سخنرانی دکتر طبری لومینیرزهای ساخته شده در بخش کارگاه عملی زنده روی بیمار را برروی شش دندان قدامی از نحوه امتحان کار تا تکنیک نصب آنها نشان دادند و در این باره نکات کلیدی قابل اجرا را با بیانی شیوا توضیح دادند.

دکتر شبتم شریفی میلانی
Dental Bleaching & Whitening، یکی از تاثیر گذارترین حالات در چهره هر فرد خنده اوست که اگر دندان های مرتب و منظم از نظر زیبایی و رنگ دندان مناسب با چهره باشد، اثر مضاعفی پیدا می کند.
دکتر شبنم شریفی میلانی متخصص دندانپزشکی ترمیمی، از مدرسان صاحب سبک و حاذق زیبایی کشور، مبحث جذاب بلیچینگ را از اصول و شناسایی مواد تاثیر کاربردی مواد موجود و روش های بلیچینگ را تدریس کردند. ایشان انتخاب بیمار و طرح پرسشنامه ای را  برای دستیابی به درمان موفق، مطرح نمودند قبل و بعد از درمان در دستور کار دندانپزشک قرار گیرد.
دکتر شبنم شریفی، همچنین روش های  بلیچینگ در مطب، منزل و دندان های اندو شده و یا دارای اثرات فلوروزیس را با ذکر مواد مناسب و هر کدام با ذکر منابع مستند و اسلاید، تدریس کردند و در ادامه در کارگاه عملی، vital bleaching  را برای بیماری  انجام دادند که در خاتمه درمان تغییر رنگ به وضوح مشهود بود. ایشان در نهایت به نحوه کار  وآشنایی با سیستم vacum bleaching tray پرداختند که از نظر آموزش مهم بود.

دوره جامع زیبایی با مسئولیت دکتر صدیقه امجدی و دکتر مریم احمدی و حضور همیشگی دکتر شکوفه شیراندشت با موفقیت به راه خود ادامه می‌دهد. دبیرخانه انجمن با مدیریت سدره نصیرنیا در بدست آوردن این شرایط، حضور فعال و موثر دارند.

به زودی یازدهمین دوره جامع زیبایی آغاز به کار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.