هشدار در مورد فعالیت دندانپزشکان تجربی/ تهدید آینده شغلی فارغ‌التحصیلان خارج از کشور

دکتر لیلا صدقی عضو هیأت مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: حضور دندانپزشکان تجربی در بسیاری از عرصه‌ها آسیب‌های جدی به بیماران می‌زند که در این راستا انجمن دندانپزشکان عمومی در کنار وزارت بهداشت چشم انتظار مراجع قانونی در حمایت از سلامت مردم است.
وی در ادامه اظهار داشت: ۲ سالی است که وزارت بهداشت در بخش دولتی و غیردولتی بحث تعرفه‌ها را مطرح کرده اما متأسفانه نظرات انجمن دندانپزشکی در قسمت تعرفه‌ها به خوبی منعکس نشده است و پیگیری تعرفه‌ها یکی از برنامه‌های امسال انجمن است.
دکتر صدقی گفت: میزان زیاد پوسیدگی دندان از مواردی است که بیمه‌ها به این دلیل خدمات دندانپزشکی را عهده‌دار نمی‌شوند و دندانپزشکان امیدوارند با کاهش آمار پوسیدگی دندان در آینده‌ای نزدیک شاهد پوشش بیمه‌ای در خدمات دهان و دندان باشند.
دکتر صدقی افزود: تب ورود به رشته دندانپزشکی و محرومیت برخی از جوانان در دانشکده‌های دندانپزشکی ایران زمینه‌ساز مهاجرت جوانان کشورمان به دانشگاه‌های خارج از کشور است.
وی در ادامه اظهار داشت: کنکور ایران رتبه علمی خوبی دارد و افرادی که در ایران پذیرش نمی‌شوند با ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور که از مجوز و تأیید آنها توسط وزارت علوم و بهداشت اطلاعی ندارند، تنها هزینه و آینده خود را خدشه‌دار می‌کنند.
دکتر صدقی تاکید کرد: مدرک علمی همه دانشگاه‌های پزشکی خارج از کشور مورد تأیید وزارت علوم نیست که این موضوع آینده تحصیلی دانشجویان خارج از کشور را مورد تهدید قرار داده است.
وی در پایان یادآور شد: فارغ‌التحصیلان خارج از کشور با بازگشت به وطن با گذراندن دوره‌های تکمیلی دو ساله نیز نمی‌توانند کمبودهای علمی را جبران کنند و این گروه‌ها در آینده شغلی دچار مشکلات متعدد خواهند بود. توصیه ما تأیید مجوز دانشگاه‌های خارج از کشور از سوی وزارت علوم قبل از تحصیل و مراجعه به خارج از کشور است.
لینک خبر در سایت باشگاه خبرنگاران جوان: www.yjc.ir/fa/news/5936075

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.