پیشگیری از بروز آبسه و عفونت دندان به وسیله درمان ریشه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، دکتر سمیرا شاه سیاه در آستانه برگزاری دوازدهمین همایش دندانپزشکان عمومی ایران درباره درمان ریشه دندان یا اِندو افزود: سال هاست که دندانپزشکی به سمتی حرکت کرده که به جای کشیدن دندان به نگهداری آن پرداخته است.

وی گفت: به علم نگهداری دندان و حفظ ریشه آن «اِندو» می‌گویند و از زمانی که فرد بخواهد در هر سنی دندان خود را نگه دارند علم و هنر درمان ریشه به چشم می‌آید.

دبیر مشاوره علمی دوازدهمین همایش دندانپزشکان عمومی ایران افزود: درمان ریشه خارج کردن اعصاب دندان و سلول‌ها و باکتری‌ها از ریشه است که طی سال‌ها تکنیک‌های فیزیکی و شیمیایی متفاوتی در این عرصه مورد استفاده قرار گرفته است که هدف همه این روش‌ها حفظ ریشه دندان به بهترین شکل بوده است.

شاه سیاه گفت: دندانپزشکی که از علم روز دنیا بهره‌مند باشد بهتر می‌تواند خدمات را به بیمار ارائه کند در واقع با ارائه خدمات مناسب و به روز دنیا عملکرد بلندمدت برای دندان فرد را ضمانت می‌کند.

وی با بیان اینکه در دوازدهمین همایش انجمن دندانپزشکان عمومی ایران جدیدترین دستاورد‌های علمی در حوزه دندانپزشکی از جمله مبحث اِندو ارائه می‌شود، افزود: هدف برگزاری این همایش ارائه تکنیک‌های نوین در حوزه حفظ سلامت دهان و دندان است که در حوزه پیشگیری و درمان مؤثر، جای دارد.

شاه سیاه گفت: در بخش درمان ریشه سعی کرده ایم از جدیدترین دستاورد‌های علمی در این زمینه بهره‌مند شویم و بر همین اساس جدیدترین تکنیک در حوزه آماده سازی کانال ریشه، پروتکل‌های درمانی، دارویی، فیزیکی و شیمیایی مورد بحث و گفت و گو قرار می‌گیرد تا بتوانیم عملکرد بلند مدت دندان و حفظ دندان را شاهد باشیم.

دوازدهمین همایش علمی سالانه انجمن دندانپزشکان عمومی از ۱۹ تا ۲۲ دی در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

انتشار یافته در خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهها بسته شده است.