چگونه اولین حرکت کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی، آغاز فعالیت ضد انجمن دندانپزشکان عمومی ایران  را علم کرد؟

در این مورد؛ که کمیسیون انجمن های علمی با انجمن دندانپزشکان عمومی ایران چرا سر ناسازگاری دارد، مسائلی را مطرح می کنیم که قضاوت آن را بگذاریم، بعد از اینکه مطالب گوناگون گفته شد! حالا حالاها کار داریم.
کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی که سازمان ناظر وزارت بهداشت بر انجمن های علمی گروه پزشکی است، پس از جایگزینی آقای دکتر سیدجلیل حسینی بجای آقای دکتر علیرضا استقامتی به دبیری این کمیسیون، مواضع جدیدی بر این کمیسیون حاکم شد.
مراحل انتخابات انجمن علمی دندانپزشکان عمومی ایران با حضور نماینده ناظر انتخابات کمیسیون طی صورت جلسه ای به تاریخ ۱۳۹۶/۰۹/۲ امضاء و مصوب شد تا در تاریخ ۹۶/۱۰/۲۱ برگزار گردد. جایگزینی رئیس جدید کمیسیون، یک مرتبه کل جریان مخالف انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در این کمیسیون حاکم کرد. در این موقع دکتر علی تاجرنیا نماینده رئیس سازمان نظام پزشکی! دکتر امیررضا رکن عضو کمیته تخلفات!  و دکتر حسن رزمی عضو کمیسیون! شدند. حوزه فعالیت کمیسیون انجمن های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت شامل بیش از ۱۹۰ انجمن علمی و حدود ۴۰۰/۰۰۰ نفر پزشکان و پیراپزشکان کشور است و حضور ناگهانی این تعداد دندانپزشک در آن شائبه های بسیاری را به ذهن متبادر می کند!! اولین محصول این ترکیب نوشتن اعتراض گروهی بودند که با کمیسیون هماهنگ بودند که میخواستند مانع برگزاری انتخابات علمی انجمن عمومی شد. این جریان بر کمیسیون حاکم شوند.
نامه ای به شماره ۵۰۳/۲۰۶ به تاریخ ۹۶/۱۰/۱۷ (ذیل) در آن زمان برای لغو انتخابات صادر شد بقدری این نامه ، ناشیانه نگاشته شده بود که نشان می داد چه جریان ادامه داری در حال شکل گرفتن است. چقدر شتاب و عجله در جلوگیری از انتخابات انجمن برای این جماعت مهم بود.
لطفاً خوب مطالعه فرمائید در این نامه نوشته شده: مقرر شد انتخابات آن انجمن (۹۶/۱۰/۲۱) باتوجه به اعتراضات واصله به تعویق افتد!!! کجای این مملکت براساس اعتراض، نه حتی شکایتی که در هیچ محکمه ای رسیدگی نشده  و شاکی و قاضی یکی بودند با اعتراضات واصله حکم به ابطال انتخابات می دهند!
دبیر کمیسیون در این نامه خارج از حوزه اختیار حکم صادر کرد، به همین سادگی! این روش کار تاکنون سابقه داشته است؟ مثل این است که کسی برود کلانتری و شکایت یک موضوعی را بکند، همانجا بدون حضور متهم، بدون تفهیم اتهام!! قاضی و شاکی یک نفر باشند  و حکم محکومیت صادر کنند! این به ما و یقیناً به همه ثابت کرد که جریان از اول برنامه ریزی شده بود. حالا هرچه بعداً اتفاق افتاد دنباله آن بود. بعداً خودشان را جمع و جور کردند که بابا خیلی تابلو شدیم! این که خیلی ضایع است! کمیسیونی باید تشکیل شود، آنها بنشینند به اصطلاح مدارک را بررسی و بحث کنند، بعد تصمیم بگیرند! چرا بدون محاکمه، حکم صادر می کنند؟ با این سرآغاز انجمن های علمی به کجا میرود؟  حالا در سال ۱۳۹۷ عوامل این جریان مرتب داستان سرهم می کنند!
ادامه دارد…

دیدگاهها بسته شده است.