معـاینه کـودکان مـوسسـه توانمنـد سـازی مهـر و مـاه

 

معـاینه کـودکان مـوسسـه توانمنـد سـازی  مهـر و مـاه
۲۸ آذر ماه ۱۳۹۸

کمک به مردم یکی از مهمترین فعالیت های اجتماعی است که همه باید در آن نقش و شراکت داشته باشند.

جمعی انسان فداکار در حالی که می‌توانند برای خودشان زندگی توام با رفاه، سعادت و خوشبختی فراهم کنند، تمام تلاش شان را صرف تقسیم فرصت زندگی کردن و فراهم کردن امکانات برای چیره شدن بر مشکلات بخرج می دهند.

– کسانی که در خیریه ها به خصوص برخی مراکز مانند درمان بیماران سرطانی، کمک به زنان آسیب‌دیده اجتماعی،  بازپروری معتادان، کمک به خانواده های بی سرپرست، حمایت از کودکان کار و … زندگی‌شان را وقف می کنند، انسان‌های بزرگی هستند که اگر در گردش روزگار برای همه ما فرصتی دست داد که از آنها در خدمت به مردم همراهی کنیم، این شانس گران بهایی است که باید با خوشوقتی از آن استقبال کنیم.

– ما دندانپزشکان دارای توانایی هایی هستیم که می‌توانیم کمک بسیاری به خصوص در امر درمان به این گروه نیازمند اجتماعی بنمائیم و در حوزه مالی هم می توانیم از کمک های اندک به دست آوردهای بزرگ دست یابیم. مجموعه ما می تواند مسیر زندگی عده ای را به سمت شهروندی موفق تغییر دهد.

–  انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از این مجموعه‌ها در حد توان خود حمایت می‌کند ولی امروز دامنه این خدمات بسیار گسترده‌تر شده است و نیاز به سازماندهی و برنامه ریزی برای جذب و تمرکز کمک همکاران دندانپزشک و همه طیف گروه دندانپزشکی و پزشکی در وسعت بیشتر را می طلبد.

– در موسسه توانمند سازی زنان و کودکان مهر و ماه، حدود ۴۴۰ کودک و خانواده آنها تحت پوشش آموزش کارآفرینی که محصولات هنری و دستی شان عرضه می شود، سایر پوشش های موسسه مهروماه: توانمندسازی، مددکاری اجتماعی، آموزش، اشتغال زایی، بهداشت عمومی، درمان های پزشکی و دندانپزشکی می باشد. ما در عرصه های گوناگون تلاش می‌کنیم که به آنها کمک کنیم. کودکان این مجموعه مجبورند علاوه بر تحصیل، کمک یار خانواده باشند و سخت‌ترین کارها را انجام می دهند در حالیکه کار کودک ممنوع است.

– برنامه ما معاینه کودکان ۳ تا ۱۵ سال است تا با تشخیص نیازهای دندانپزشکی آنها در مراکز درمانی مختلف مانند مطب ها، درمانگاه های همکاران یا مراکزی که انجمن تدارک دیده است درمان شوند.
روز پنجشنبه ۹۸/۰۹/۲۸  با هماهنگی مسئولان مؤسسه توانمند سازی زنان و کودکان مهر و ماه و رضایت خانواده این کودکان، حدود ۴۰ نفر از ایشان، ۲۰ دختر و ۲۰ پسر بین ۳ تا ۱۵ سال توسط همکاران دندانپزشک در انجمن معاینه شدند و پرونده آنها تشکیل و اولویت های درمانی ایشان برنامه ریزی شد. مرحله بعدی هماهنگی‌های لازم برای معرفی ایشان به همکاران داوطلبی است که در درمان آنها همت می کنند. خوشبختانه همکاران، مساعدت خوبی داشتند. با توجه به حجم وسیع کار، امیدواریم که با استقبال بیشتری روبرو شویم.

– به زودی جشنواره‌های ارائه کارهای هنری و دستی ایشان با توجه به آموزش های کارآفرینی راه اندازی خواهد شد. همچنین برنامه موسیقی آنها توسط مرکز فرهنگی شان، ارائه خواهد شد، تا در این راه از مساعدت همکاران بهره مند شویم.
دست های به هم پیوسته می تواند در هزاران نفر امید به زندگی را فراهم کند، این همکاری و همیاری را ارج بگذاریم.

enlightenedبرای اعلام آمادگی و همکاری، پس از تکمیل فرم در لینک ذیل با شما همکار گرامی تماس حاصل خواهد شد.

دیدگاهها بسته شده است.