دکتر ایرج حریرچی ویروس کرونا را شکست داد

دکتر ایرج حریرچی ویروس کرونا را شکست داده و در عرصه مدیریت به میدان آمد و
 انرژی تازه‌ای بر بدنه سلامت جاری ساخت
دکتر ایرج حریرچی که در اوایل همه گیری ویروس کرونا -به قول خودش کرونایی- شد برای بیش از دو هفته قرنطینه و درمان گردید. صحبت‌های بسیاری در مورد مصاحبه ایشان در زمان ابتلا به ویروس کرونا در رسانه‌های داخلی و خارجی انتشار یافت. اما این مرد همیشه در صحنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلافاصله پس از شکست ویروس کرونا در کنار وزیر بهداشت قرار گرفت و اولین مسافرت خود را به گیلان یکی از مراکز پر خطر و واگیری ویروس کرونا انجام داد و از نزدیک در بیمارستان رازی رشت به مشاهده روند این بحران سلامت پرداخت.

❇معاونین و مدیران ارشد وزارت خانه بهتر است به علت خطر خیزی همه گیری ویروس بر همین منوال، بیشتر  مراکزی را که درگیر این بیماری هستند مورد بازدید قرار دهند. این اقدام در تبیین و هم پوشانی ضرورت‌ها و تأمین مواد، وسایل و تجهیزات و مدیریت سیاست‌های راهبردی استراتژیک درمان و پیشگیری از بیماری کرونا نقش مؤثری خواهد داشت.

❇در یک طرح استراتژیک باید کلیه کادر درمانی، امکانات محافظتی اعم از گان، ماسک، شیلد و ضدعفونی کننده، تجهیز بخش های مراقبت های ویژه  را به طور کامل در اختیار داشته باشند. در عین حال انجام آزمایشات پاراکلینیکی، سی‌تی‌اسکن و دارو درمانی بیمارانی که مشکوک هستند و بیمارانی که مبتلا هستند بیش از پیش  همچنان که در این راه تلاش می‌شود، فراهم گردد.
از توانایی و امکانات بخش خصوصی درمان می توان برای کاهش بار کاری بخش های دولتی نیز بهره جُست.

 انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

دیدگاهها بسته شده است.