گزارش برگزاری چهارمین هفته از نهمین دوره جامع زیبایی

چهارمین هفته از نهمین دوره جامع زیبایی
انجمن دندانپزشکان عمومی ایران
۱۵ و ۱۶ بهمن ماه ۹۴

جلسه چهارم از نهمین دور جامع زیبایی پنجشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۴ با حضور آقای دکتر سعید نعمتی متخصص دندانپزشکی ترمیمی، زیبایی که از مدرسین توانمند کشورمان می باشند برگزار گردید. ایشان با سخنرانی در همایش‌های انجمن و دوره های جامع زیبایی و کلان شهرهای کشورمان مباحث زیبایی را با اصول تئوری و نیز کاربردی به سمع و نظر دندانپزشکان علاقه مند اجرا و ارائه بهترین دوره ترمیمی رسانده اند. دکتر سعید نعمتی توانایی انتقال مفاهیم را در ارتباط بسیار موفق بدست آورده است.
ایشان مباحث کاربردی و و تا حدودی پیچیده inlay، onlay را با توجه به اهمیت کاری که تکنسین لابراتوار انجام می‌دهد از انتخاب case و نوع onlay آن منطبق با هر بیمار را با ظرافت و جزئیات مهم و کاربردی شرح دادند.
انواع onlay و تراش را با مطالب مفید و همچنین بطور عملی (Handson) نشان دادند. نحوه سمان کردن onlay و انتظارات دندانپزشک از لابراتوار برای ساخت onlay مناسب وانواع مواد و متریال جهت قالبگیری و سمان کردن و نحوه اجراء مراحل را با حوصله و بیان کاربردی ارائه نمودند.
در ادامه سخنرانی، ایشان در بخش کارگاهی به تراش دندانی برای onlay بر روی دنتیک (مدل فکی) پرداختند. و همکاران شرکت کننده نیز انواع تراش را بطور کامل بر روی مدل‌های فکی انجام دادند و با کامپوزیت onlay را در محل ساخته و سمان کردند.
دکتر سعید نعمتی در بسیاری از موارد کار زیبایی، به یک نمونه کارآمد و موفق با عنوان یک برند زیبایی تبدیل شده اند و شرکت کنندگان در کلاس ۸ ساعته، یکی از موارد کاربرد زیبایی برای بیمار را بخوبی فرا گرفتند.
صبح روز جمعه در هفته چهارم از نهمین دوره جامع زیبایی، مبحث مهم و گسترده لامینیت در پروتزهای ثابت توسط آقای دکتر رامین آغنده متخصص پروتزهای دندانی که هفته های گذشته سخنرانی شد و ایشان در این جلسه کلیه ملاحظات تحویل لامینیت ها را از مرحله لابراتوار تا سمان کردن و دقت در تمامی پروسه های درمان را بطور کامل شرح دادند. نحوه دستورکار برای ساخت لامینیت مناسب با مورد انتخاب شده ونوع سرامیک استفاده شده را بطور کامل توضیح دادند و از شروع تحویل لامینیت ها و اطمینان از درستی کار و تمامی مراحل tryin و تا سمان و Finishing & Polishing را بر روی case و نیز با اسلاید تدریس نمودند.
انتخاب بیمار جهت ساخت لامینیت مستلزم دانش کافی و طرح درمان اولیه است که باید بر اساس معیارهای سلامتی و در نهایت خواسته بیمار اجرا شود و با بهره‌گیری از مواد و ماتریال ساخت پرسلین می‌توان به درمان مناسب راه یافت. آقای دکتر رامین آغنده انتخاب بیمارانی که نباید با ایمپلنت درمان شوند را بطور گسترده بیان نمودند تا بقیه موارد انتخابی با اشراف به موضوع زیبایی درمان شوند.
در ادامه آقای دکتر فرید هسته ای اصول مطب داری و مدیریت مطب دندانپزشکی را در مدیریت کلان توضیح دادند و آنچه در کسب و کار شرایط بهره‌ وری را افزایش می‌دهد و قدرت انطباق را با شرایط موجود بوجود می‌آورد، رکن اساسی در موفقیت کار مطرح نمودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.